Google Performance Max är ett helt nytt annonsformat från Google som är riktigt intressant.

Det sker ett paradigmskifte i den digitala annonseringsvärlden där sökordsanalyser och CPC fasas ut. Numera gäller det att satsa på bra data, målgruppsinriktningar och riktigt bra content. Google kommer i detta format följa besökaren över: Sök, Display, YouTube, Discovery, Gmail och även fixa din remarketing.

Erfarenheten jag har är att detta är riktigt intressant, det är svårt att manuellt rigga ett konto på detta sätt och Google har all data som vi inte själva kan processa på samma sätt. Ju längre köpresa ju bättre effekt tycker jag mig ana, Max följer kunderna och visar relevanta annonser på de olika plattformarna och vi vet alla att det är ytterst sällan man har: One Click One Buy, det krävs mer exponering.

Annonsformatet spar mycket tid och är integrerat med shoppingen där man avser att den traditionella shoppingen inom kort ska ingå i Max, varvid du förr eller senare bör titta på detta annonsformat.

Vill du veta mer om Performance Max är det bara att höra av sig till mig.